Personal trainer ja yhteistyöt
Kaikki varmaan tiedämme, että yhteistyöt ovat erittäin tärkeitä monesta syystä. Tänään pääset lukemaan kolme erilaista syytä siitä, miksi yhteistyöt ovat erittäin hyvä työkalu personal trainerin töihin ja markkinointiin!
Fysioterapeutin ja personal trainerin välinen yhteistyö
Erittäin tavallinen yhteistyö liikunta-alalla on esimerkiksi personal trainerin ja fysioterapeutin välinen yhteistyö. Fysioterapeuttisen hoidon tai kuntoutuksen jälkeen monet alkavat etsiä personal traineria juurikin fysioterapeutin kannustamana. Mikäs sen parempaa kuin se, että verkostossasi on fysioterapeutti joka suosittelee juuri sinun palvelujasi?
Yhteistyö toimii molempiin suuntiin. Mikäli sinulla on asiakkaita, jotka loukkaantuvat tai treenaavat kipujen kanssa, voit ammattimaisesti ohjata heidät suoraan kumppanillesi. Viestität samalla asiakkaallesi, että välität hänen hyvinvoinnistaan ja että sinun resurssisi ja verkostosi ovat tarpeeksi laajat auttamaan häntä. Asiakkaasi säästää myös aikaa, sillä hänen ei tarvitse itse etsiä hyvää ja luotettavaa fysioterapeuttia internetin syövereistä.
Tällaisia yhteistöitä voit kehittää niin paljon, kuin verkostosi antaa periksi. Voit suositella esimerkiksi hierojaa, osteopaattia tai juoksuvalmentajaa, mikäli tiedät sen tukevan asiakkaasi toiveita ja tarpeita.
Tuoteyhteistyö
Yhteistyöt erilaisten tuotemerkkien tai tuotelinjojen kanssa ovat myös mahtava tapa tarjota asiakkaillesi erilaisia etuja, joita kaikki PT:t eivät voi tarjota. Tässä kannattaa kuitenkin olla erittäin varovainen, koska et halua tyrkyttää asiakkaallesi tuotteilla, jotka eivät kiinnosta häntä. Ensisijaisesti asiakas haluaa valmennusta ja kaikki muu mitä tarjoat on vain plussaa!
Hyviä tuoteyhteistöitä ovat esimerkiksi:
Yhteistyö valmennussovelluksen palveluntarjoajan kanssa
Yhteistyö hyvien ja luotettavien ravintolisien valmistajan kanssa
Varusteyhteistyö, jonka avulla voit lahjoittaa asiakkaallesi treenejä varten esimerkiksi magnesiumia, nostovöitä tai kuminauhoja
Yhteisöllisyys sosiaalisessa mediassa
Tartu jokaiseen mahdollisuuteen, jonka avulla voit tuoda itseäsi ja yritystäsi esiin. Kirjoita vierasblogeja, tee Instagramissa take overeita ja ole aktiivinen kommentoimaan muiden alan toimijoiden julkaisuja. Aina kun pääset tägäämään sometilisi, linkittämään verkkosivusi tai saamaan profiiliisi uusia katselukertoja, boostaat some- ja verkkosivualustojen algoritmeja ja saat täten tulevaisuudessa itsellesi enemmän huomiota.
Mikäli sinulla on erilaisia yhteistyökumppaneita, asiakkaalla herää usein tunne, että jos muut uskovat tähän personal traineriin niin paljon, että haluavat tehdä hänen kanssaan yhteistyötä - hänen on pakko olla hyvä! Jos et ole vielä löytänyt itsellesi yhteistyökumppaneita, suosittelemme sellaisten etsimistä.