Luo somesisältöä fiksusti

Nykyään hyvä sosiaalisen median sisältö on lähes välttämätöntä liiketoiminnan kasvun takaamiseksi. Muutaman satunnaisen kuvan julkaiseminen tai jakaminen ilman tiettyä strategiaa ei yksinkertaisesti kannata, ja siitä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Haluamme jakaa kanssasi 5 tapaa luoda sosiaalisen median sisältöä älykkäämmin.

1. Tilastot ovat ystäväsi

Parissa vuodessa Facebook- ja Instagram-tilastot ovat tehneet hurjan harppauksen - nykyään näet, mitkä postaukset tavoittivat eniten ihmisiä, mitkä ovat eniten kommentoituja, mitkä postaukset toivat eniten uusia seuraajia ja päinvastoin - mikä sai seuraajat napsauttamaan "lopeta seuraaminen" -painiketta.

Suosittelemme tarkistamaan tilastosi jokaisen kuukauden lopussa ja kirjaamaan muistiin tärkeimmät tiedot, jotta voit vertailla niitä kuukausittain - uudet seuraajat, saavutetut tilit (uudet vs. aiemmat seuraajat), sisällön vuorovaikutus (sisällön mukaan), verkkosivustojen napsautukset ja profiilikäynnit . Kirjoita muistiin, mitkä julkaisut toimivat parhaiten, ja luo samanlaista sisältöä uudelleen.

2. Päivitä vanha sisältö

Linkitän tämän edelliseen kohtaan - katso tilastot läpi ja selvitä, mitkä ovat 5 eniten kommentoitua postaustasi.

Jos olet aiemmin tehnyt julkaisun sosiaalisessa mediassa aiheesta, joka tällä hetkellä on edelleen ajankohtainen, tarkista sen teksti ja lisää päivitettyä tietoa tutkimusartikkeleista tai tuo kokemuksesi mukaan.

Tämän jälkeen voit päättää, haluatko säilyttää julkaisun tyylin samana vai luoda Instagram Reelsin, julkaista sisällön ainoastaan Facebookissa vai jotain muuta. Tämän luettelon avulla sinun pitäisi nähdä, mitkä aiheet kiinnostavat eniten yleisöäsi, ja jos se on nykyisen alasi ja strategiasi mukaista, tiedät mihin keskittyä - tarjoa seuraajillesi sisältöä, josta he pitävät.

3. Kaaviot ja visuaalisuus

Kukaan ei halua lukea pitkää tekstiä – jos löydät tavan visualisoida sisältöjäsi, huomaat todennäköisesti näkyvyyden lisääntyvän. Lisäksi kaikenlaiset kaaviot ja ainutlaatuiset ajattelutavat ovat erittäin hyvää sisältöä jaettavaksi seuraajillesi.

Canva on ilmainen graafinen työkalu, josta löydät valmiita pohjia, joita voit käyttää visuaalien ja kaavioiden luomisessa.

4. Tykkäämisten määrä ei ole menestyksen mittari

Vaikka seuraajien lähettämät viestit, tykkäykset ja sitoutumiset julkaisuihin antavat aina enemmän intoa somen suunnitteluun kuin paikoittain tylsä yrityslähtöinen sisältö, muista, että nämä sadat tykkäykset eivät maksa laskujasi eivätkä tuo sinulle asiakkaita. On myös tärkeää jakaa erityisiä tarjouksia tai kampanjoita, jotka saavat vähemmän palautetta sosiaalisessa mediassa, MUTTA jotka tuovat ihmisiä verkkosivustollesi tai ottavat sinuun yhteyttä suoraan valmennuksen järjestämiseksi. Nämä viestit on tarkoitettu tietyille ihmisille, jotka kokevat, että keskustelet heidän kanssaan ja että heidän on helpompi tehdä ostopäätös. Älä siis takerru julkaisujesi numeerisiin tilastoihin, vaan harkitse myös niiden vaikutusta liiketoimintaasi.

5. Älä pelkää julkaisujen rahallista mainostamista

Olet luultavasti kuullut, että julkaisujen lisääminen on ajanhukkaa, ja sinun kannattaa ehdottomasti käyttää Business Manageria. Facebook Ad Manager on tekninen painajainen useimmille ihmisille, joten Facebookin “Mainosta julkaisua” -painike on helppo tapa saada lisää näkyvyyttä, ilman Business Managerin käyttöä.

Nykyään vaihtoehdot sekä Facebookin että Instagramin julkaisujen tehostamiseen ovat erittäin yksityiskohtaisia ​​ja helppoja tapoja tavoittaa useampi silmäpari. Muista keskittyä tehostamaan julkaisuja, jotka tuovat tilillesi uusia seuraajia tai saavat uudet ihmiset ottamaan sinuun suoraan yhteyttä. On tärkeää, että mainostamiseen käytetty rahallinen panostus tulee sinulle takaisin asiakkaiden muodossa.

Käy läpi nämä viisi kohtaa sosiaalisessa mediassa ja mieti, kannattaako niitä soveltaa ja miten – tämä lähestymistapa varmistaa, että käytät aikasi määrätietoisesti ja tavoitat brändillesi tärkeimmät ihmiset. Jokainen viesti voi viedä sinut lähemmäs tavoitteitasi ja lisätä todennäköisyyttä, että potentiaalinen asiakas ottaa seuraavan askeleen.