Keitä Instagram-seuraajamme ovat?

Teimme Instagram Storyssa kyselyn seuraajillemme. Halusimme tietää tarkemmin, keitä he ovat ja mikä heitä kiinnostaa.

Kuka olet?

Halusimme tietää, ovatko seuraajamme IntensivePT:n opiskelijoita tai opettajia, valmistuneita, kiinnostuneita opinnoista tai kiinnostuneita alasta, muttei opinnoista. Vastaajista 28% oli valmistuneita opiskelijoitamme. 44% seuraajistamme taas opiskelee tällä hetkellä tai toimii IntensivePT:n kouluttajina. Opinnoista on kiinnostunut 26% vastaajista. Alasta, muttei opinnoista on taas kiinnostunut 2% seuraajistamme.

Mikä on lajisi tai mitä harrastat ensisijaisesti?

Seuraavassa kysymyksessä halusimme päästä hieman lähemmäs seuraajiemme treenitottumuksia. Vastaajista 12% harrastaa joko voimanostoa tai voimaharjoittelua. Crossfitia tai painonnostoa harrastaa vain 2% seuraajistamme. Selkeästi suurin osa vastaajista, 67% kokee ensisijaiseksi harrastuksekseen kuntosalin ja hyvinvoinnin. Fitness tai kehonrakennus on taas 19% laji.

Minkälainen sisältö kiinnostaa sinua eniten?

Meille on tärkeää luoda seuraajiamme kiinnostavaa sisältöä, joten tämä oli mielestämme kysymyksistä kaikkein tärkein. Vastaajista 31% on kiinnostunut treenaamiseen keskittyneistä julkaisuista. 11% kiinnostaa ravitsemukseen liittyvät julkaisut. Suurimman suosion, eli yhteensä 36% äänistä saa yleiseen hyvinvointiin liittyvät julkaisut. 22% äänistä annettiin tieteellisille faktoille. Kaikki lukuunottamatta ravitsemusta saivat niin paljon ääniä, että pyrimme painottamaan näitä sisältöjä sosiaalisessa mediassamme.

Mitä Instagramin “kanavaa” seuraat mieluiten?

Instagramissa on monta tapaa jakaa sisältöä. Yli puolet vastaajista, 53%, seuraa mieluiten Instagram Story -julkaisuja. Vain 7% innostuu Instagram Reelseistä. Vastaajista 16% kokee feed-julkaisut omikseen. Tästä huolimatta ihastuttavan suuri määrä, 24% vastaajista kokee, ettei julkaisupaikalla ole juurikaan väliä.

Kiitos kaikille vastaajille! Tulemme käyttämään kyselyn tuloksia siihen, että parannamme someviestintäämme tavoin, jotka palvelevat kaikkein eniten seuraajiamme.

MarkkinointiAnnu Keskisaari